GIMP – първи стъпки


В това видео ще Ви покажа инструмента „Лого“ и елементарна работа със слоеве, създаване на проста анимация и експортирането и в gif файл. Десктопа, който ще видете във видеото е LinuxMint „Julia“ x86 а версията на Gimp e 2.7, за да имате това меню, трябва да имате добавката script-fu. В линукс дистрибуциите си я има oще с инсталацията, но не съм много запознат как стоят нещата в уиндоус… ако някой желае, може да сподели с коментар. Тук е момента да се извиня за съобщенията за грешка, които се показват на два пъти… след ъпдейта на програмата, този скрипт остана стара версия и малко се сърди…. Накрая резултата ще е този:

И този път няма да изневеря на стила си, както и във видеото за текст със фотошоп, тук също снимах и публикувах на „прима виста“ и картинката е тази, която направих докато снимах видеото. Приятно гледане!

4 comments on “GIMP – първи стъпки

  1. Така след като съм си изгледал мачовете, мога да коментирам вече 😉

    Както писах и в gtalk първата статия беше добра. Беше и така благоразумен да не засягаш една тема, че ще те налазят разни правени и д*пе и ще се почне… Знам един такъв, казват му go_fire, като чуе за коренното население на подвитишеето и полудява ;D

    По между другото Гимп отваря psd и ползва четки на оня, чието име не трябва да се произнася. Примерче е огъня дето си сторил в друг един урок. Същия може да постигнеш и със самоубиеца, а файла се зарежда коректно.

    Сега за настоящето видео. Първо ме изненада. Ползваш уверено и умело, смятани за сложни инструменти дето новаците почти не докосват и обикновено плашат.

    После беше размазано. Гатака съветва уроци да се правят на 800*600. Да на тази разд. способност е малко мъчно да се работи, но се избягват размазванията. На няколко места си връщах назад, за да разбера, какво точно правиш, защото колкото и да знам разположението на точките в менютата, все пак някой път не виждах къде щракаш.

    Музиката беше перфектна, но може би някакви надписи от време на време, ако не желаеш да записваш глас (го сега никога не си) нямаше да са излишни.

    И не на последно място практика е при правене на уроци да се остави xcf за изтегляне.

    Това се сещам на прима виста. По между другото след нещата за Оногова не очаквах да видя Гимп и ме изненада много приятно с този качествен урок.

  2. Първо ме изкритикува, а свърши с качествен… благодаря. Добре де, следващият път ще добавя субтитри и ще оставя xcf, бих аднал и това, но просто няма такова. Следващия път ще има, ще има и субтитри или моя глас. Да знам че е добре да сваля разделителната способност, ама знаеш ли ogv- то колко хубаво си беше, ама ютуб не го харесва този формат и трябваше да преконвертирам… Не съм съгласен че гимп-а отваря коректно psd-ито с огъня… ти опита ли да го отвориш със шопа че да видиш разликата?!
    И с двете публикации искам да покажа че двата инструмента могат да се ползват, а като ги усвоиш (поне донякъде), ще може да прецениш сам, кога кой да ползваш.
    Както се казва в една китайска поговора: „Лесно е да смениш стила, трудно е да овладееш даден стил.“

  3. Както казах и в чата, преди arorra да сдаде +Богу дух (gajim не е включен) при мен в 2,6 се отваря и изглежда точно като третата снимка, която си поместил.

    Критикувам? Истинка? Май не си чел пред-пред последната ми статия в блога (бая дълга е и аз не бих я чел 😉 ). Аз просто така си говорех. Файла е препоръчителен, но не задължителен. Все пак с него се добива най-добра представя.

    Проблеми с ogv покрай „Научи ме“ имам непрекъснато и ми е известно до какво могат да доведат. Кофти!

    А за твоя замисъл естествено съм благодарен и както няколко пъти казах възхитен. Знаеш ли, в този урок работиш по-бързо и умело от мен, а аз уж ползвам Гимп от началото на века. Явно само с ядане не става, трябва и акъл, и талант 😉

    Привети!

  4. Pingback: GIMP – селектиране и анимиране на обект « Блога на Гери и Пею

Вашият коментар

