GIMP – селектиране и анимиране на обект


В този видео урок ще Ви запозная с инструмента „пътеки“, ще задълбочим работата със слоеве и ще ползваме повече от възможнисте на програмата. С други думи, почваме с тази картинка (която свалих от Virtual Customs) и ще постигнем този резултат:

Цъкнете за пълен размер. Избрах инструмента „пътеки“ за да селектирам луната, не знам дали съм прав, но съм останал с впечатление че за този инструмент се мисли че е сложен и труден за употреба, аз ще се опитам да покажа че това не е така. Преди да гледате това видео, може би е по-добре първо да прочетете първата ми публикация за GIMP – GIMP – различниня манипулатор
и да видите и предишното видео: GIMP – първи стъпки. Целта на това видео е преди всичко да Ви покаже как да избираме и манипулираме обект чрез инструмента „пътеки“, и да видите още от възможностите на тази програма, незаслужено подценявана и останала в сянката на фотошоп. Не ме разбирайте погрешно, продукта на adobe е страхотен, но и GIMP не му отстъпва, просто прави някои неща по по-различен начин. А като дабавим и факта че е свободен (безплатен) и товари системата значително по-малко от конкурента си го прави инструмент на който, ако не друго поне трябва да му дадете шанс…

Ето и xcf файла, от урока, моля да бъда извинен за неточностите в текста, за пръв път ми е… приятно гледане!

3 comments on “GIMP – селектиране и анимиране на обект

  1. Съжелявам за забавянето и всички проблеми с клипа, ще е на линия, веднага щом ютуб благоволят да го пуснат, звука е махнат, не по мое желание…

  2. Сега ще кажеш пак, че критикарствам. Урока не догледах целия. Стигнах до момента, когато огради цялата луна (горе-долу до средата).

    После gnash гръмна, когато най-после възстанових системата ми каза, че видеото е премахнато.

    Първо звука при мен не беше добър, все едно слушам ипод. Някакво зле. Иначе и двете песни бяха перфектни. Както съм ти казвал още преди година, когато качваше в шитбокс имаш страхотен музикален вкус.

    Второ поздравление, че показваш единия от двата най-важни инструмента. Пътеките наред с бързата маска са просто задължителни. Без тях човек по-добре изобщо да не се хваща, резултатите ще са плачивни.

    Сега специално в случая най-обикновена елипса би свършила по-добра и бърза работа, но все пак важен е принципа. А човек като понаучи нещата му идва интуитивно, къде, какво е по-добре.

    Като рече субтитри, мислех, че ще слагаш истински, ама и тези вършат перфектна работа, четат се отлично. Не е така размазано като предния път и всичко си се вижда.

    Ами това е. Едно предложение. Защо не качиш двата урока (ОРИГИНАЛНИТЕ ogv-та) в „Научи ме“? Нямаме секция Гимп, а твоите могат да направят началото ѝ.

  3. Защо не качвам в научи ме, ще ти кажа на лични, клипа вече е без звук, проблема беше че една от песните е с авторски права и от ютуб счупиха звука… а аз го изтрих и качих пак, знам че елипса би свършила работа, просто исках да покажа инструмента, с елипса всеки може, но много хора бягат от пътеката, поне така си мисля, а да си призная, не съм много добър с маските и бих оставил такъв урок на някой по-добър от мен…

Вашият коментар

