Неравна връзка


Това е продължение на предишната публикация…Networx, надминаха очакванията ми… винаги съм знаел че не са стока, ама чак пък толкова… Може да кажете че много прибързвам и не им давам време? Ако им дам повече време ще бъда ли компенсиран за по-ниската скорост? Нали и аз и Вие, знаем отговора? Така че, както те много стриктно държат да си спазвам договора и да си плащам навреме, аз държа те да спазват своята част. Разликата е че те могат да ме принудят да спазвам моята част, докато аз не мога (и не бих и искал) да се похваля със същото. Аз мога само да дам гласност, защото това не засяга само мен, но касае и Вас, които идвате тук и четете за линукс, графика, софт, рецепти и т.н. А Вие идвате! Като за скромен личен сайт трафика ме удоволетворява, дори си позволих да сложа лентичка за рекламки и се надявам да си бъдем взаимно полезни! Е, ще продължа да популялизирам блога и се надявам на още читатели, но не на всяка цена. Този сайт ще си остане направен за хора, а не за интернет търсачки! Ако ме разбирате…
Като всеки блогър и аз искам да ме четете и коментирате, затова не ме жалете… и затова няма да спра да давам гласност на проблема със изходящата скорост на връзката си. Може би тук е момента да обясня защо сайта е на локалхост (т.е. на домашния комп). Ами защото искам да покажа че обикновен (малко старичък даже) компютър с линукс (обичам я тази ос) и добър интернет доставчик са достатъчни за стопанисване на неголям сайт.
А доставчика ми, продължава да се държи леко налудно… Дори имам чувството че колкото повече се оплаквам, толкова повече влошават услугата. По договор и настройки скороста и в двете посоки трябва да е 40 Мб/с, но погледнете това, от преди малко е:

Ако това са равни скорости… И на всичко това те твърдят че ми пращат еднакви скорости и че няма загуба на пакети… Хем speedtest не били надеждни, хем тяхната станица за тест на връзката не работи (и под линукс и под уиндоус, не работи). Дори тази сутрин, при поредния ми опит да обясня на съпорта, че имам проблем със скороста и след неговото „момент“ (на шльокавица!!!) бях оставен да чакам повече от 20 мин, след което, служителя просто напусна чата. Ей, тогава побеснях… издирих на чие име се води домейна и написах един имейл… не знам дали стана случайно, но 15 мин. след това, получих писмо от съпорта, с което се извинява че напуснал чата, но им бил спрял тока… Но отговор на писмата си нямам…. та ето въпросния имейл, който писах, и който се нядявам да е стигнал до по-висока инстанция, но на който нямам отговор, засега:
 

Peyu Yovev ✆ до office

Г-не, повода да се обърна и към Вас е ниската ми скорост на ъплоуд и отношението на служители на фирмата!
Потребителското ми име е spacy01, в потребителския си панел имам зададени равни скорости за download и upload (40 на 40 Мб/с), но преди дни установих че скоростта ми на качванe едва достига 20 Мб/с. Свързах се със съпорта Ви, но не получих адекватно обяснение, а само това че трафик шейпинга е автоматичен и не могат да ми помогнат с друго, ако искам да подам заявление в някой от Вашите офиси. Като служителят Ви допълни че заявлението е в свободен текст. Написах такова и отидох в офиса Ви в к-с „Данц“, в ж-к „Родина“, там от служителката ми беше обяснено че заявление се подава само на фирмена бланка и трябваше да пиша наново, под крайно недружелюбното й отношение. В мое присъствие на това заявление НЕ беше поставен входящ номер. Заради това, написах и e-mail на електронната поща в сайта Ви (clients@….). Отговор нямам, а скоростите продължават да се влошават.
Днес потърсих отново съдействие на съпорта Ви, попаднах на същия служител както и първия път, след като обясних отново проблема си, бях оставен да чакам 20 минути, след което служителя напусна чата без никакво обяснение. По-късно в хронологията видях че е записана само началната кореспонденция, но не и цялото време на връзката. Ето и чата:

Николай Борисов: Здравейте. С какво мога да Ви помогна?
spacy01: Добро утро, на профи макс тарифата с изравнени скорости, такава ли трябва да е скоростта?!
spacy01: http://www.speedtest.net/result/1331720771.png
spacy01: Всъщност проблема започна преди няколко дни, и беше само в скоростта на ъплоад,
spacy01: но откакто подадох заявление и писах и на имейла Ви, качеството на услугата продължава да се влошава!
Николай Борисов: moment
spacy01: тук съм,
Николай Борисов: имате ли инсталиран networx помощник или team viewer?
spacy01: не с линукс съм
spacy01: всъщност имам teamviewer
spacy01: да го пускам ли?
Николай Борисов: ne moment

Искам да попитам това ли Ви е поддръжката?!! Защо служителите Ви не отговарят на писмата и касиерките Ви гледат сърдито?!!

Ето и копие на писмото, което пратих на клиентската Ви поща:

„Здравейте, потребителското ми име е spacy01, и вчера установих един проблем със скоростите.
В потребителския си панел имам зададени равни скорости на Upload и Download, но като направих няколко теста в сайта speedtest.net се оказа че upload скороста е много по ниска. Всичко това беше извършено при изключени чат и торент клиенти (и рестартирана мрежа). Единствената претенция, която имам е за скороста си на качване. В резултатите може да се убедите сами, от линковете по-долу. Дори да не са точни тестовете, разликата между едната и другата скорости са очевадни:



Ползвах този известен сайт, защото Вашата страницата за тест на скоростта не работи коректно:


(Имам инсталиран флаш плеър.)

При чата с live support-а Ви (съжелявам не помня името), беше направен опит да бъда убеден че скоростите ми са равни, защото traffic shaping-а бил автоматичен (предпoлагам че това имаше предвид под „автоматичен шейп“), сигурно е така но, моля Ви, вижте снимките горе и пак ми кажете че скороста е еднаква.
По-късно вчера (06.06.) подадох и заявление в офиса Ви в кв. Родина (в комлекс Данц), но поведението на Вашия служител остави в мен съмнения, дали това заявление ще бъде придвижено.

Като Ваш редовен и „златен“ клиент, настоявам за разумно обяснение, защо скоростите са различни от заявените и договорените. И настоявам да бъдат изравнени в най-кратки срокове.

P. S. Подробности за вчерашните ми перипетии с Ваши служители, може да прочетете в блога ми: http://spacy01.co.cc/ Предупреждавам, че не всичко прочетено там ще Ви хареса. Може и там да ми отговорите.

С уважение: Пею Йовев“

Надявам се най-после да получа отговор на всичко това и скоростите ми да бъдат поправени!

Сложих го в рамка да си спестя място, и малко се губят абзаците, но мисля че е достатъчно ясно….
Та, така… Сега да завърша с нещо искрено и лично:
Дами и господа от Networx, знам че сте си извоювали монополно място в Русе и региона и сте обвързали останалите 2-3 по-малки доставчика с Вас. Знам че не съм и първия, който се чувства ощетен и пренебрегнат, знам и че преди Вашите мрежови администратори са опитвали да „наказват“ непослушни клиенти, такива линуксаджии, като мен. Но колкото и да сме Ви неудобни, нас ни има. Ние нямаме нужда от „Networx helper“ и за нас света не свършва с помощника на уиндоус, за създаване на мрежа.
И Ви моля, бъдете честни, поне за две минути и ми отговорете: можете ли да изпълните договорните си задължения, или не? Има ли дискриминация на адресите с по-висок изходящ трафик? Могат ли Вашите служители да оказват адекватна помощ на потребители с линукс? Защото уважаеми, линукс не е мъртъв за десктопите, напротив, тепърва се ражда!
 
Искрено се надявам това да е последната ми публикация по темата, и да продължа да Ви занимавам с други по-интересни неща!

9 comments on “Неравна връзка

  1. По-принцип Networx наистина не извършва поддръжка по телефона на клиенти с Linux.Ти щом си избрал да си сложиш Linux ти трябва да си го разбираш и поддържаш.Networx просто ти усигорява свръзаността.А дори и да не достигаш скороста която е обявена в сайта, явно си пропуснал малкия ред отдолу на страницата им където пише „Скоростите са гарантирани на 30%“.И ако толкова не си доволен от скоростта , смяташ ли че ще можеш по-добър доставчик да ти доставя такива скорости на такива цени?

  2. Неизвестен, аз си се оправям с линукса си (вярвам си личи), и знам че нетуъркс е монополист, но това не прави написаното от мен грешно… нито пък означава че трябва да мълча и да си трая, когато служители шикалкавят или се държат все едно съм им длъжен!

    Не беше по телефона а по чата (не си чел внимтелно), а и служителите са си зле с линукса. И пише ли някъде с дребни букви че ако реша да си сменя ос-а ставам втора категория?!

    Не съм молил никого да ми настройва връзка, просто си искам скоростта, за която плащам! А ако не могат да ми я дадат да си кажат…

  3. Пею аз пак ти казвам, че съпорта има най-малката вина от всички. Просто цялостното натоварване на мрежата винаги е било несъразмерно. По тази причина 99% от доставчиците шейпват ъплоуда на по-ниска скорост от тази на която е шейпнат данлоуда. За да ти оправят трафика така както ти искаш, някой от сисадмините им трябва да си спре работата (обикновено свързана с гледане на забавни клипчета в интернет) и да направи специален шейпър за такива като теб и да те премести в него. Недей да мъчиш хората и да ги караш да се преработват. Мисли за техния комфорт.

  4. Ами щом така швйпват ъплоуда, да не предлагат такава услуга… Да не съм го писал аз този потребителски панел, където предлагат изравнени скорости?!
    Знам че от съпорта зависят малко работи, но да се държат коректно си зависи от тях.
    А ако някой сисадмин или мрежов такъв, си свърши работата, ще си осигури доста конфорт, просто ще спра да досаждам! 🙂

  5. Сърцето на сисадмина е като сърцето на бивол …. трудно можеш да го трогнеш. А както съм ти споделял, съпорта в такива случаи е изправен пред дилемата да каже истината (което му е забранено) и да бъде глобен от работодателя си или да те смотае нещо, да те позаглафичка и да ти вдига нервите (но поне няма да му се отрази финансово)

  6. КАЖИ ДЕ СА РЕКЛАМИТЕ! За да почна да цъкам по тях. Не защото „помирисвам, че сме от една порода“ като СлавитУ смятам, че твоето е едно от най-полезните места на български и най-малкото заслужава моя щрак.

    // Вече имам отговор на лични, ама все пак за другите четящи.

  7. go_fire, благодаря ти за добрите думи, винаги получавам висока оценка от теб, което ме кара да бъда все по-отговорен в бъдещите си публикации!
    Относно рекламите, не съм сигурен дали искам адсенс и като цяло идята за щракане не ме привлича особено… Писах в поста че блога ще си остане за хора, въпреки сео изкушенията и ми се иска, ако има реклама тя да е от човек, който е решил че това е мястото, където иска да се вижда подукта или услугата му.

  8. Здравейте,аз преди бях на Networx нооо отдавна си смених диставчика.Новият ми доставчик се казва NBIS и съм много доволен.Вече 2 или 3 година съм с него.Не го заменям за никой друг.Цената е една и съща но скоростта е много добра.Ползвам Linux от 3 години.Миналата година на два пъти идваха от подръжката и ми помогнаха-настолният компютър е на XP а лаптопа на Linux Mint и ми отсраниха проблема.Много съм доволен.Отидете и проверете при тях.

  9. Всъщност откакто изместих сайта и въпроса вече не е на дневен ред, но ти благодаря за съвета. Искам да те поздравя за това че ползваш линукс, не сме много в този град… ние бяхме две години на минт, беше супер и ни тресе носталгията по линукса… сигурно ще се върнем скоро на него. 🙂

Вашият коментар

