Летни размисли…


    Мина седмица откакто не съм писал… От жегата ли, що ли, но не ми хрумваше какво да пиша… не че съм занемарил сайта, напротив, имаме си чисто нов облак с етикети и категории (флаш, ужасс…), както и чисто нов блогрол, това е, онова, дето пише „Любими сайтове“… дано промените Ви харесат. Ако забележите че сайта се отваря по-бавно пишете, готов съм да върна старите… ъплоуд скоростта не се променила, а флаша не е от най-леките неща… Networx нямат сърце…
 
    Това беше едното, другото, което искам да споделя (и което силно ми намали желанието да пиша и тук за линукс) е свързано с линукс общността и е провокирано от форума на nau4i.me… Момчета, накарахте ме силно да се замисля дали да не се върна на Windows и да се откажа от отворения код… Но аз не съм важен, един нов линукс потребител, влизайки във форума ви за първи път и почвайки да ви чете изцепките ще се изплаши… а като пита нещо и вместо отговор, някой му се изрепчи, то той едва ли ще се върне! Във всеки форум има тролове, но те не са админи (макар и „неистински“), нито са толкова толерирани…
Та затова научи ме не е вече в блогрола ми, но и това не е важно, по важно е какво се случва там…
 
Но аз няма да спра до тук, а ще продължа да разсъждавам, не е ли дошло вече време, да спрем да се делим на какви ли не – на линукс юзъри и на уиндоус юзъри (независимо че първите сме една шепа хора, а голяма част от вторите са нубове), на програмисти и дизайнери (независимо че в по-широк аспект и едните и другите сме си ламета), на живеещи в БГ и извън БГ, на неандерталци и кроманьонци, на левскари и цесекари (независимо че и двата клуба нямат много общо с футбола…), а да се осъзнаем и да се сетим, че ако сме единни, само тогава ще сме силни, че и едните и другите ще са добре, когато държим един на друг и станем едно, че по-добре да сме компютърно грамотен народ, отколкото юзъри (без значение на коя ос), че искаме да живеем добре, че искаме да гледаме роден спорт, а не родни (и други) смешници… когато станем народ, народ от образовани и силни личности, а не първобитни диваци… само от нас зависи, от нас зависи дали ще си пуснем мача/чалгата или ще отворим някой сайт, където можем да научим нещо, дали ще минем на червено или не, дали ще поздравим касиерката на излизане от магазина, или не и т.н. схванахте, нали?!! Остава да го направим, да станем народ и току виж сме случили и на политици и лекари, които знаят че ако сгафят, няма да им се размине… а не да ми говорят глупости и да наглеят по телевизиите…
 
Е, написах, каквото ме мъчеше тези дни, не знам защо, но почувствах че докато не го напиша, няма да мога да напиша нищо друго… Този блог стана социален, дано не избягате! Приемам мнения и критики…
Доскоро, надавям се че следващото ще е нещо за линукс… но както е тръгнало, не обещавам!

6 comments on “Летни размисли…

  1. Точно около тези случки се наложи и въведе много строга и пълна система от правила.

    Но да кажа и друго. „Научи ме“ не е точно „Линукс портал“. Да има там по темата са виновни няколко ентусиасти (во главе с Ванков), които пишат и говорят за това. Но те са малцинство.

    Знаеш ли какво е в „истинските форуми“? Например „любимия“ ми „Линукс за българи“. Много рядко ще получиш смислен отговор и то за очевидни неща, но за сметка на това ще те те напсуват обезателно. Не няма да са админи, но хора близки до тях, които не ги трият. Навсякъде ще срещнеш мнения възхваляващи другите две популярни ОС. Ако случайно се спомене нещо хубаво за ГНУ, Линукс или ГНУ/Линукс, съвсем скоро ще ти кацнат на главата да ти обясняват, че си идиот дето мислиш хубави неща за тия три думи.

    В ЛИ е малко по-добре. Няма потребители на други ОС, но пък за сметка на това изобщо да получиш някакъв отговор по питането си, а не по нещо друго дето не си питал е почти никаква.

    Най-зле е в най-старото място. Клубовете на Дир. Е там вече друго освен много псувни няма да получиш. И така изведнъж се оказва, че „Научи ме“ макар и с недодялани полуадмини е най-доброто място, не че сме умили зорите, а защото шанса при нас да получиш това, което търсиш е много по-голям, от което и да е българоезично място.

    Но все пак сам си знаеш и решаваш. Аз няма да те обеждавам да си променяш мнението. ТО си е твое, а ние живеем в демократичн свят, слава на Гугъл.

  2. Знам че научи ме не е линукс портал, поне не само, там има всякакви ентусиасти, но можех да го нарека „мое място“ и поради тази причина не искам да го сравнявам с другите сайтове, изброени от теб, те никога не са били а няма и да бъдат „мое място“.

    Всъщност запознат съм бегло само с „Линукс за българи“ и не искам да го коментирам, защото ще е грозно, това, което ще напиша… а убунту форума е мъртъв, така да се каже. Никога не ме е интересувало как е някъде, където не ходя, интересуват ме местата, където ходя.

    Аз съм си избрал ос, и знам защо съм я избрал, казвали са ми много неща, убеждавали са ме да я махна и т.н. но това не ми пречи да си отстоявам избора… мога да пиша в блога за модинг и пачове за седмица, (знаеш че мога, виждал си ми десктопа от миналата година – http://picbg.net/u/7282/36217/511086.jpg) и знам че ще ме четат повече, но аз искам да си пиша за линукс, а защо искам, е тема за цяла публикация.

    Не съм писал поста за да сравнявам това или онова, писах, защото ме разочаровахте, и в научи ме вече е като на изброените места… и не ми пиши че има нови и строги правила, прочетох ги, браво на Kerkenez, макар че може би се е увлякъл мъничко, но тези правила трябва да се спазват… А аз не съм убеден че това ще стане.

  3. Правилата са „врата у поле“. Само лудите ще минем през нея. А тези дето си „тролят“ и ръсят обиди, пак ще си продължават. Незнам дали вярвате в съдбата, но където започна да пиша активно започва и постепенно преминаване към анархия 🙂 май аз съм кадема.

  4. Не се тревожи, нито вярвам в съдбата (поне не в широкия смисъл), нито ще допусна анархия тук в блога… не и такава, каквато е според вики речника: http://bg.wiktionary.org/wiki/анархия

    А ще има тролове, защото пишещите правилата, нямат желание да ги спрат…

  5. Това което прочетох беше супер искрено и вярвам на преценката ти, отстоявай се това е най-важното това ни прави хора все пак 🙂

  6. Таня, благодаря ти за подкрепата, винаги се опитвам да го правя, може би ако не съм толкова усърден в отстояването на себе си, щях да живея и по-добре… ама пусто, решил съм че най-важно е да мога сутрин, като се погледна в огледалото и да се усмихна на отражението си, а после и на жената до себе си… напук на всичко и на всички…

    А относно въпросния форум, мисля че той губи повече от отсъствието ми.

Вашият коментар

