Български радиостанции за линукс


Сигурно сте забелязали че няма много лесен начин да си направите списък с радиостанции и да ги сменяте бързо… Затова „запретнах ръкави“ и написах едно скриптче и един .desktop файл, за по-лесно стартиране и за по-добра интеграция със системата, особено с Unity. Крайният резултат (засега) е този:



Какво трябва да направите, за да го имате и вие ли? Най-долу на публикацията има архив Radio.tar.gz, след като го свалите и разархивирате ще видите три файла – иконката „radio.png“, скрипта „bgradio“ (в началото на скрипта има кратко „упътване“) и прекия път „Български Радиа“ (bgradio.desktop). Не забравяйте да направите скрипта „изпълним“. Не стартирайте засега скрипта, няма да тръгне коректно. За по-добра интеграция с графичната среда съм предвидил неговото място да бъде в папката „/opt/“. Поставете иконката (като sudo) в „/usr/share/icons/“ а прекия път в папката „/home/името ви/.local/share/applications/“ (.local е скрита папка, натиснете Ctrl+h за да я видите). Потребителите на графична среда Unity, може да завлекат прекия път на лентата в ляво, да цъкнат с десен бутон и да се насладят на възможностите на графичната си среда!

По-опитните потребители веднага ще познаят че тези пътища не са задължителни, всичко може да бъде променено със съвсем леки корекции в скрипта, както вече споменах, описал съм това в самия файл.

Какво още е нужно за да тръгват радиата – пакетите notify-send (по подразбиране с ubuntu), mplayer (не съм сигурен дали е по подразбиране), ако го нямате инсталирайте с командата „sudo apt-get install mplayer“, нужен е и интернет, разбира се.

Бъгове. След пускане на избрано радио, то не остава „отбелязано“. При стартиране на радио от лентата, балона за известяване не се показва. Не може да „превключвате“ от радио на радио. Преди да смените радио, спрете активното – цъкнете най-долу на „Спри.радиото“ и после „Потвърди“, след това си изберете ново радио, същото това важи и ако сменяте радио от лентата – първо кликате на „Спри Радиото“ и после избирате ново. Мисля че нито един от тези бъгове не пречи за пълноценното използване на програмата! Забавлявайте се!

За малко щях да забравя, всеки е свободен да ползва и променя програмата или части от програмата, така както намери за добре!

–––––
Radio.tar.gz

11 comments on “Български радиостанции за линукс

  1. Оня ден Дидо ми даде твоето творение, разгледах го с интерес. Много си задобрял. Вече ползваш дори Зенити 😉

    Само ми е мъка, че няма някакво рапърско радио 😦 Не че знам такова, знам само телевизия, ама ако имаше (може и да има?!) щеше да съм щаслив да го има.

  2. Ако намеря рапърско радио, ще добавя в бъдещата нова версия, специално за теб! Зенити ми е мъка… мъча се с python, но и там мъка, но поне имам повече възможности с прозореца: http://nau4i.me/forum/index.php/topic,5705.msg34756.html#msg34756

    А пък ако срещнеш рапърско радио, можеш да си го добавиш сам, сигурен съм! Колкото и да съм „задобрял“, имам да те гоня… 🙂

  3. Оня ден при Гатьо пуснах един страхотен ресурс за смоку:

    http://skss.learnfree.eu/archives/3815#respond

    Разгледай го, вярвам ще откриеш повечето отговори на въпросите си. И все пак, винаги можеш да попиташ в „Научи ме“. Привети!

  4. Благодаря за връзката, изглежда много интересно! А в Научи ме се въздържам да питам, защото там сте основно насочени към web програмирането, само за apach, php и javasript си пишете…

  5. А има и за работен плот. Аз даже точно в момента си пиша нещо мъничко. Има си няколко човека поназнаиват добре питонец.

  6. Здравейте , много ми хареса идеята на spacy01 за БГ радиата . Понеже при мен /на Debian с xfce/ не работеше много добре промених малко програмата така че да ползва плеера moc вместо mplayer мисля , че така е по добре радиата зареждат почти мигновенно и не е необходимо да се изключва предишното радио за да се пусне друго. Понеже не ползвам Unity съкратих и стартера мисля че така би работил еднакво на всички дистрибуции и графични среди.
    В случай че някой се интересува ето:
    https://mega.co.nz/#!ldQyhZjY!QZgjbYhTWLc8iKg3ggNP5Zk4K5hzNEKT5rKIzxDIw90

  7. Не бях чувал за този плеър, ако знаех че го има щях да си спестя много глявоболя покрай смяната на радиата… Както и да е, чудесна работа си свършил с програмчето! Всъщност и аз не ползвам юнити отдавна и сега ми хрумва че мога да приложа твоята редакция и да напиша аплет за cinnamon… Дано нямаш нищо против че ще попрепиша… 🙂

  8. Не разбира се. Радвам се,че съм помогнал с нещо.

Вашият коментар

