Rainmeter – Синтаксис


Не проявявам много въображение в озаглавяването на публикациите… И така, след встъпителната публикация, да видим какво представляват ini файловете на Rainmeter.

Всеки един такъв файл се състои от няколко основни раздела, имената на които са на нов ред и в квадратни скоби, трите основни са:

[Rainmeter] – с този се означава че е скин, под него на нов ред указвате няколко основни неща, като името на автора, версията на скина, и на колко време да се обновява самия скин.

[MetaData] – Допълнителни данни за скина и

[Variables] – променливи, но на тях ще се спра по нататък.

Началото на всяка кожа изглежда примерно така:

[Rainmeter]
Autor=Mickey Mouse – Тук е вашето име, или прякор.
AppVersion=1.0 – Версията на скина (не е задължително).
Update=1000 – времето на обновяване в милисекунди, по подразбиране е 1000, т.е. скина ще се обновява всяка секунда. Ако няма да си обновявате скина, или ако за всеки елемент ще си задавате време, може да го пропуснете.

[MetaData]
Name=My Best Skin – Името на скина.
Instructions=Страшен скин за Rainmeter – Някакви инструкции, ако смятате че е нужно и да, може да ползвате кирилица.
License=GPL2 – Под какъв лиценз разпространявате скина (не че на някого му пука). Най често се ползва Creative Commons Attribution, или този, който съм написал. Може да не задълбавате, а да го оставите празно, или да напишете Free, така или иначе, никой няма да го прочете…

Цялата секция [MetaData] не е задължителна, но е добре да напишете поне името на скина. Ако смятатае че би било добре да сложите обяснителни бележки в самия скин, може да го направите, като започнете нов ред с „;„. Ще покажа малко по-долу, в примерната секция [Variables].

И така – [Variables]. Тази секция също не е задължителна, но е много полезна. Моят съвет е да ползвате променливи. Много улесняват живота. Ако имате кожа, която изписва примерно натоварването на процесора, рам, температури, мрежа и т.н и в един момент решите че искате шрифта да е по-едър или пък да му смените цвета, е по-лесно да го направите веднъж и тази промяна да се отрази на всички елементи, отколкото да го сменяте за всеки един елемент поотделно, нали?

Ето примерен вариант на секция с променливи:

[Variables]
FontSize=10
StringAlign=left
StringStyle=Normal
StringEffect=Shadow
FontColor=255,255,255,240
FontFace=Calibri
AntiAlias=1
;Край настройките на текста. А това е обещания по-горе пример за бележка.

Сигурно изглежда доста неразбираемо… Е, надявам се, до края на публикацията да разберете. Затова, преди да продължим нататък, да видим кое, как се пише, как се задава шрифт цвят и т.н… С други думи, какъв е синтаксиса.

Ето го и него, първо тези, така наречени вградени променливи (Built-In):

#CURRENTPATH# – извивква пътя до кожата, напреимер C:\Users\%UserName%\Documents\Rainmeter\Skins\MySkins\MyBestSkin\ – Нали помните, от първата публикация, че %UserName% е Вашето потребителско име в Windows?
#CURRENTFILE# – Името на текущия ini файл.
#CURRENTCONFIG# – Името на папката на текущия скин, ако вземем горния пример, това е C:\Users\%UserName%\Documents\Rainmeter\Skins\MySkins\

Тези трите засега Ви стигат, те са най-ползваните, пълен списък в документацията на Rainmeter.

Тези променливи не е нужно да се дефинират в секцията [Variables]. Когато създавате свои променливи, трябва да избягвате имената на „вградените“. Сигурно ви прави впечатление, че името на променливата е заградено със знака „#“. В Rainmeter така е прието да се изписват променливите, след дефинирането им.

Сега, основния синтаксис:

FontSize= Размер на текста, трябва да е цяло число.
FontFace= Шрифт на текста. Бърз съвет – ползвайте някой шрифт, който го има в Windows по подразбиране, като Arial, Tahoma, Verdana, Calibri. Ако ползвате някой друг, обезателно го споменете в описанието, или приложете файла, иначе рискувате, другите, които ползват вашия скин, да не видят това, което виждате Вие…
FontColor= Цвят на текста. Цветовете се задават по схемата RGBA, където R (Red) е червено, G (Green) е зелено, B (Blue) е синьо, а с A (Alpha) се означава прозрачността. За всеки един от цветовете се задава стойност между 0 и 255, колкото по-голямо е числото, толкова по-наситен е цвета. В примера FontColor=255,255,255,240 имаме бял цвят със съвсем лека прозрачност. Ако е 0,0,0,255 ще имаме черен цвят, без никаква прозрачност… Таблици с цветовете в интернет има много… Примерно – цък или цък.
StringAlign= Подравняване на реда, допустими стойности са Left (ляво), Right (дясно) и Center (в центъра).
StringStyle= Стил на реда, може да избирате между Normal, Bold, Italic и BoldItalic. Т.е. Нормален, удебелен, наклонен и удебелен + наклонен.
StringEffect= Ефект на текста, опциите са None, Shadow, и Border. Т.е. без, със сянка и рамкиран.
FontEffectColor= Задавате цвета на текстовия ефект.
AntiAlias= Или заглаждане, тук стойностите 1 или 0. Т.е. 1 – със заглаждане или 0 – без заглаждане.
X= Хоризитална позиция на елемента.
Y= Вертикална позиция на елемента.
H= Размер на елемента по височина (най-често за картинки).
W= Размер по широчина (най-често за картинки).
UpdateRate= Опресняване на елемента, в милисекунди.
SolidColor= Цвят на фона, задават се параметри на цвета по същия начин, както във FontColor.
Substitute=Заменя извеждания текст със желан от Вас текст, примерно:

Substitute=“Monday“:“Понеделник“,“Tuesday“:“Вторник“,“Wednesday“:“Сряда“

ToolTipText= Балонно съобщение, което се показва при посочване на елемнта с мишката. Желания текст трябва да е в кавички, примерно:

ToolTipText=“Цъкни и ще видиш, какво ще стане…“

Хайде стига толкова, пълен списък може да видите в сайта на Rainmeter.

Команди с мишката:

LeftMouseDownAction= Задава командата, която да се изпълни при натискане на левия бутон. Как се изписва командата, по-нататък ще кажа… Тук ще кажа само че задаването на тази опция, изключва влаченето на скина по екрана, затова аз лично не я ползвам.
LeftMouseUpAction= Команда при отпускане на левия бутон на бишката. Може би най-ползваната команда…
LeftMouseDoubleClickAction= Действие при двоен клик.
RightMouseDownAction= Какво да се случи при натискане на десен бутон.
RightMouseUpAction= Команда за действие при отпускане на десния бутон. Ако ползвате това действие, трябва да знаете че ще загубите контекстното меню.
MiddleMouseDownAction= Какво да се случи при натискане на колелцето.
MiddleMouseUpAction= Действие при отпускане на колелцето на мишката.
MouseOverAction= Какво да се случи при посочване на елемента с курсора.
MouseLeaveAction=Действие при оттегляне на курсора.

Пълен списък на действията с мишката – цък. Как се задават команди за действията на мишката и какво още съдържа един файл, ще видим следващия път. До скоро!

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s